01 / 43 63 654 shop@actionmama.com

Chamonix 2018

Matej Kosem 26.5.2018

Za konec sezone prav paše en izlet v hribe nad Chamonixom. V tem terminu se ponavadi v teh koncih naredijo fajn razmere za strmo smučarijo. Prejšnji vikend se je tako končno vse poklopilo in smo šli.

18. 5. 2018

S Klemnom (Šafarjem) sva se o tem menila že celo sezono. Pridružita se nama še Andraž (Šparovec) in Bine (Žalohar). No, ravno vse se potem en dan pred odhodom le ni poklopilo. Izvedeli smo, da zgornja gondola na Aiguille du Midi ne dela. Imeli so big problem v obliki anomaly in cable, kot so nam pojasnili. Menda naslednji teden že zaženejo. Načrte je bilo zato treba nekoliko prilagoditi.

V petek zgodaj zjutraj nabašemo Klemnov volvak in pičimo. Ob osmih smo pripravljeni in se zategnemo do srednje gondolske postaje. Gor se izkaže, da le nismo čisto izpravni. Ugotovim, da sem pustil prižgano žolno in so baterije hin. Pomni: en dan pred takšnim izletom vedno preveri bistvene komponente opreme!!! K sreči imajo prijazni majstri na gondolski postaji v skladišču tudi nekaj viška baterij za takšne amaterje. Okoli 9-ih končno le začnemo z vzponom. Tereni na Plan de Aiguille so lepo zasneženi. Kar nekaj plazovin leži pod stenami. Najbrž od začetka tedna, ko je močnejšemu sneženju sledilo lepo vreme. Ker gondola ne dela, jo peš mahnemo v kuloar Cosmique. Tega se običajno ne počne, saj če gondola dela, res ni potrebe. Smo pa kuloar zato malo podrobneje spoznali. Vanj zagazimo ob 11-ih. No, v glavnem gazi Klemen, ki je ta dan najbolj pri močeh. Ostali se šlepamo. Prvi dan po neprespani noči gre vsaj meni takale tura vedno zelo težko od nog. Napredujemo precej počasi in ob dveh nam kuzla že fajn skače v tazadno. Ob petih je namreč treba ujeti zadnjo gondolo v dolino in še sonce začne na polno nažigat v zahodno orientirani kuloar. Ob treh ga ni več za srat in obrnemo kakšnih 80 višincev pod izstopom. Sneg je že moker, okoli nas se prožijo manjši plaziči. Karseda hitro se poberemo iz Cosmiqua.  Smučarija je kljub malo fajhtnemu snegu ok. Tudi v dirki s časom proti gondolski postaji zmagamo. Ostane nam še celih 10 minut, da si v miru ogledamo, katere smeri mojstri lokalci smučajo v severni steni med Midijem in Planom. V začetku tedna, takoj po sneženju, ko se je naredilo vreme, so fantje že smučali čez Malloryja. Svašta :).

Zajle z napako pod Aiguill du Midijem

Odvijemo levo proti Cosmique

Gazi Klemen, gazi

Utrinek v Cosmique kuloarju (Andraž)

Utrinek v Cosmique kuloarju (Klemen)

Po desnem kraku smo prišli gor, po levem se bomo pa odpeljali dol

Kompletna smučarska zasedba na izstopu iz kuloarja

19. 5. 2018

Za drugi dan je v načrtu vzpon in smučarija v Spencerju, Chamonixevi klasiki pod vrhom Aiguille de Blaitiere, a idejo že prejšnji večer opustimo zaradi precej visokih temperatur in dolgega dostopa od srednje gondolske postaje, ki pelje do vstopa v smer. Zjutraj se zapeljemo na italijansko stran in se, napakirani za dva dni v hribih, z gondolo odpeljemo na Helbronner. Presenečeni nad dobro zasneženimi tereni se odločimo za en spust po grapci zahodno od grebena pod Helbronnerjem. Grapa je še v senci in precej trda, vendar grifig. Ravno pravšnja za trening. Nižje dol proti gondoli pa že režemo zavoje po spomladanski odjenjani podlagi. Po naslednjem vzponu z gondolo jo mahnemo proti severni strani Tour Ronda. S Klemnom sva že enkrat bila v malem Gervasuttiju, vendar je bil zgornji del slabo zasnežen in nesmučljiv. Letos pričakujemo več snega. Ob vstopu moramo najprej počakat, da grapo odsmuča skupina pred nami, saj izpod njihovih kant preveč leti dol. S Klemnom čez bergšrundo (krajno poč oz. špaltno med ledenikom in grapo) ostaneva navezana, tamlada dva jo pa posolirata. V kuloarčku so res super razmere in še štapne so v veliki meri že naredili predhodniki. Genau 200 višincev kar hitro podelamo in splezamo prek grebena do dela, kjer se smer priključi normalki in tisti čez severno steno. Med blagim sneženjem se pripravimo na spust, potem pa akcija. Par sproščenih zavojev ob grebenu za ogrevanje, predno gre zares. Tudi resni del je uživaški. V zgornjem tršem terenu kante dobro primejo, sledi malo ožja sekcija, kjer si drznemo malo pogoljufat, poabručat oz. poabrufat :) (moja skovanka, mogoče se prime), potem pa uživancija v mehki strmini vse do podna. Ko izstopimo iz smeri, se mali Gervasutti zagrne v meglo. Kot bi bili dogovorjeni :). Sledi še nekaj položnega spusta, ki mu sledi vzpon prek Velikanovega ledenika proti koči Cosmique. Med vzponom čez ledenik se za nekaj časa oblaki v vzhodni steni Tacula razkadijo in pokaže se sijajni Gervasutti. Deluje kar lepo zalit. Mogoooče bi nam ga pa lahko jutri uspelo odpeljat. Še dobro, da se hribi okrog nas zagrnejo nazaj v meglo, ker v nasprotnem primeru je popoldanski vzpon v teh koncih zelo vroč. V koči imamo nocoj rezerviran polpenzion. Odlično opremljena bajta, super hrana, nobene gužve, le na planinske izkaznice nimajo nobenega popusta, ker so privat firma. Je treba za ta luksuz odšteti 66 eurčkov. Par ur po prihodu v kočo sem se počutil super, zvečer me je pa rahlo začela boleti glava. Ajej, to je ta davek na spanje na višini 3600 m.

Pod Velikanovim zobom proti Tour Rondu

Še 200m do vrga malega Gervasuttija

Prvi zavoji v malem Gervasuttiju

Utrinek (Klemen)

Utrinek (Andraž)

Gervasutti se počasi zapira (Andraž)

20. 5. 2018

Auf ob 3:00, hop na fruštek, nakar zopet nazaj spat. Ta manever izvedemo, ker je naslednji termin za zajtrk šele ob 5-ih. Malo čez peto le porinemo proti Taculu. Naša taktika je dobra, saj nam je skupina pred nami zgazila frišno pristopno smučino. Od kod na pobočju Tacula toliko pršiča, nam ni čisto jasno. Vsako noč je malo naletavalo, sonce ga le blago poliže pod kotom in menda se že nekaj dni tukaj čez ni nihče vzpenjal. Očitno bo to to. Ob osmih smo pod vrhom, tam pri visečih serakih oz. nekakšnih ogromnih ledenih vehtah, ki visijo prek roba Gervasuttija. Plan A je smučanje v Gervasuttiju, rezervni plan pa nadaljevati naprej proti Mauditu. Tudi vzpon preko pobočja Maudita ne deluje lahek. Nekaj smučarjev je že obrnilo pred večjo špaltno. Kasneje izvemo, da so tudi tisti najbolj vztrajni obračali pred špaltno pod vršnim grebenom. Odločimo se, da poskusimo z Gervasuttijem. Previdno se spustimo nekoliko nižje, kjer se obeta lažji, klasični vstop v smer. Prvi teren pretipa Andraž, ostali mu sledimo. Ura je 8:30 in smer je kljub nekaj koprene že dobro obsijana. Vstop tudi na tem mestu ni lahek. Metrska štapna situacijo precej zakomplicira. Na daleč se ne vidi, kakšen je sneg v smeri. Mehak, trd, na ledeni ali mehki podlagi, kakšni so zgornji in potem spodnji metri? Glede na vse kar vidimo, bi morale biti razmere v kuloarju prave, le otipati jih ne moremo, zato me Bine po vzorec spusti po štriku. Sneg deluje dober, vendar v smer po štriku lahko vstopijo le trije. Kaj pa zadnji? Še malo praskamo s cepini in pripravljamo primeren dostop, ko se naposled le spomnimo na lopate v nahrbtnikih. Na brzino poračunamo časovno bilanco, ki govori nam v prid, tudi če še pol ure šaflamo vstopno rampo. Malo čez deveto je rampa pošaflana. Za vsak slučaj se kot prvi zapeljem not na štriku. Razmera je dobra. Sledi mi še Klemen, Andraž in Bine pa se odločita za pršičarjenje po smeri vzpona.

Pogled po smeri navzdol je impozanten. Imeti pod seboj 700 višincev strmine ranga 45-55 stopinj, ni ravno pogosto doživetje. Srečo imava, da so razmere v smeri res dobre. Prve zavoje v zgornjem delu reževa v spomladansko odjenjano snežno podlago. Se mi zdi, da je tudi zato občutek strmine tu gor intenzivnejši. Nižje sledi nekaj skorjastega pršiča, v zadnjih dveh tretjinah pa najboljše možne razmere. Uležan pršič v strmini, značilen za strme linije nad Chamonixom. Vseeno je pri vsakem zavoju potrebna zbrana glava. Če ne drugega, se že na sluff management ne sme pozabiti. Samo pri enem zavoju sem pod robniki začutil nekaj trde, mogoče celo ledene podlage. Ko sva enkrat mimo najožjega vratu smeri in se je mogoče umakniti vpadnici morebitnih projektilov z vrha, postane smučarija sproščena. Minus te smeri je, da si v zgornji polovici ves čas izpostavljen ledenim gmotam, ki se vsake toliko časa malo otresejo. Delikatno mesto naju čaka le še ob prehodu preko bergšrunde. V glavi imava sredina - levo. Naju preseneti, da od vrha deluje poka bolj odprta kot med včerajšnjim ogledom. Ko se ji približava, ni več tako strašna. Preskočiva jo in po čudovitem srencu odvijugava do trase, kjer počakava na Andraža in Bineta. Se nama fajn smeje in še malo vriska za povrh, ko se ozirava nazaj na presmučano in predeskano linijo. Tudi Andraž in Bine prismučata z usti do ušes. Sledi še nekaj spusta in nazaj na psičke. Jo že mahamo nazaj proti italijanski strani. Smo hoteli odsmučat do srednje postaje za Helbronner, pa vreme ni hotelo. Oblaki so z južne smeri na gosto zabasali hribe. Brez posebnega obžalovanja se vkrcamo na gondolo in odpeljemo v dolino. Je treba domov. Super ekipa, fajn razmere, kaj češ boljšga. Le kaj, čim prej spet nazaj sem :).

Spet sem zadnji (proti Taculu)

Zgornji rob Gervasuttija

Mont Maudit in v ozadju Mont Blanc

Daleč dol seže pogled

V zgornjem delu kuloarja (Klemen)

Sneg postaja vedno bolj pršičast

Sva že mimo vseh prehodov in pod najožjim delom

Utrinek

Skok čez bergšrundo

Pa sva ga odfurala, legendarnega Gervasuttija

Zavoj v zaprašenem pobočju Tacula (Andraž)

Zavoj v zaprašenem pobočju Tacula (Bine)

<strong>ELAN</strong> SMUČI RIPSTICK 116 <em>2018</em>
185 CM
649,95 €
454,97 €
-25%
<strong>BLACK CROWS</strong> SMUČI CORVUS FREEBIRD <em>2018</em>
Turne freeride smuči Black Crows Corvus freebird so energične in zanesljive smuči za vse, ki iščete strma, nedotaknjena pobočja z lastnim pogonom.
729,95 €
547,46 €
<strong>VOLKL</strong> SMUČI VTA 108 <em>2018</em>
Nove Volkl turne smuči VTA 108 so vstopile v Volkl freeride touring kolekcijo kot smuči z namenom optimalne kombinacije karakteristik vzpona z odličnimi zmogljivostmi pri spustu po mehki ali spreminjajoči snežni podlagi.
679,95 €
475,97 €
-20%
<strong>DALBELLO</strong> SMUČARSKI ČEVLJI LUPO 130 C <em>2018</em>
Smučarski čevlji Dalbello Lupo 130 so usmerjeni na smučarje, ki želijo vsestranskost visoko zmogljivih freeride čevljev, ki so istočasno za turno smučanje opremljeni s tehničnimi vložki za turne vezi.
649,95 €
519,96 €
<strong>SWEET PROTECTION</strong> ČELADA GRIMNIR MIPS <em>2018</em>
Grimnir je Terje Haakonsen "pro model" in najbolj napredna freeride čelada na trgu, testirana in certificirana za uporabo GoPro® in CONTOUR® kamere.
399,00 €
279,30 €

Pridobi bon za 10 €

Prijavite se na e-novice ActionMama in podarili vam bomo darilni bon v vrednosti 10 €, ki ga lahko koristite pri nakupu nad 50 €.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.